Sunday, February 5, 2012

43. Comunicarea verbală. Convorbirile telefonice.



 Comunicarea verbala la telefon
În cazul în care sunteti la serviciu , pentru a avea o convorbire telefonica
eficienta urmati urmatoarele reguli:
– Atunci când ridicati receptorul, aveti grija sa rostiti imediat numele institutiei
la care lucrati. Unii clienti pot fi neplacut impresionati auzind un simplu “alo” ;

– Nu-i lasati pe copii sa raspunda la telefon, daca nu pot primi sau transmite
mesaje într-un mod corespunzator. Aveti în vedere ca anumite persoane nu agreeaza
ideea de a vorbi cu copiii atunci când telefoneaza la o institutie ;
– Gânditi-va la continutul convorbirii telefonice înainte de a forma numarul.
Notati-va principalele lucruri pe care doriti sa le discutati. In acest fel veti economisi
timp si veti evita pericolul de a fi nevoit ca, dupa ce ati închis, sa mai telefonati o
data spunând:” Ah, am uitat sa va întreb !” ;
– Este indicat sa aveti o agenda în care sa tineti evidenta tuturor convorbirilor
telefonice avute si a continutului lor scurt. Rasfoind-o, va veti aminti ce aveti de
facut ;
– Daca activitatea dumneavoastra va impune sa lipsiti adeseori din birou,
asigurati-va ca în lipsa dumneavoastra, mesajele sunt receptate ;
– Felul în care vorbiti este extrem de important. Nu uitati sa zâmbiti chiar daca
nu va vede nimeni. Zâmbetul va va face vocea mai placuta. Daca doriti sa dominati
persoana de la capatul celalalt al firului, ridicati-va în picioare. Va veti convinge ca
acest lucru este extrem de util.

No comments:

Post a Comment