Sunday, February 5, 2012

38. Managementul prezentării.




Prezentarea
Majoritatea oamenilor plaseaza prezentarile printer primele lucruri pe care le urasc sa le faca.Acesta este motivul pentru care spun:”Una dintre terorile vietii pentru neinitiati este sa fie rugati sa tina o cuvintare”
Cit de mult ar trebui sa dureze prezentarea?
Experienta arata ca 20 de minute este un timp bun.Mai putin,pare nesubstantial,mai mult este plictisitor.O ora exte maximul admis.Daca esti rugat sa vorbesti pentru o perioada mai mare de timp,opreste-te dupa 1 ora si acorda publicului o pauza.Intrucit o persoana vorbeste in medie cam 100 de cuvinte pe minut,20 de minute ,inseamna 2000 de cuvinte.
Aceasta se transpune in 8 pagini scrise (la 250 de cuvinte per pagina).O metoda buna pentru a coordona vizualul cu auditivul este existenta unui support visual la fiecare minut vorbit.
Adaptarea prezenatarii la public
Este important sa iti cunosti auditoriul,intrucit oameni diferiti sunt interesati de aspecte diferite ale unui subiect,din motive diferite.
Pregatindu-ti prezentarea.
Cit de mult timp se investeste in documnetarea,scrierea si pregatirea unui discurs? Potrivit uei reviste religioase unui preot ii ia cca. 7 ore pentru a pregati o predica de 20 de minute
Pregateste-ti planul discursului
Asadar,ii poti da discursului tau atentia pe care o merita.Intr-o prezentare de 20 de minute si 2000 cuvinte exista anumite limite referitoare la cantitatea de informatie care poate fi transmisa.Pnetru a fi sigur ca discutia este utila si plina de informatie,concentreaza-te pe un anumit subiect,mai ingust decit pe un intreg domeniu.
Umorul
Putin umor poate dezmorti o discutie tehnica si impiedica audienta sa alunece … Dar exagerarea poate strica ceea ce ar fi fost alfel o prezentare foarte buna si poate eroda credibilitatea vorbitorului.Cea mai buna metoda este aceea de a-ti pipera prezentarea cu mici interventii umoristice de bun gust, evitind insa glumele-doar daca esti un talent natural in domeniu.
Documentarea
Probabil,ca stii destule despre prezentare,altfel nu ai fi pus sa o faci.Dar acest lucru nu inseamna ca sti tot-sau chiar destul pentru a “inchega” o discutie captivanta.Vorbitorii buni adauga propriilor experiente si cunostinte ,documentary si exemple din afara.
Organizarea materialului
Cea mai buna metoda este sa iti iei notite pe cartonase. Noteaza o idée sau o informatie pe fiecare cartonas. Daca vrei sa iti faci un flow al discutiei,atunci aranjeaza cartonasele in functie de subiectele de pe agenda.
Aceasata te ajuta sa-ti organizezi materialul intr-o ordine logica,si iti arata totodata ce subiecte mai au nevoie de documentare.
Cele 3 parti ale discutiei:
Inceputul – spune-ti scopul si asigura o privire de ansamblu a ceea ce va fi
discutat(un rezumat al agendei discutiei)
Mijlocul – treci prin agenda punct cu punct;fii sigur ca acopri toate punctele
promise in rezumatul anterior
Sfirsitul –concluzioneaza discutia si intreaba despre activitati relationate
Ajutorul vizual a devenit un standard in prezentarile tehnice si de afaceri.

No comments:

Post a Comment